Koulu/koulutus asiat on viime viikkoina vaivanneet. Kouluni sivuilla ei kerrota milloin lukukausi alkaa, saati ole uusinta kurssitarjotinta. Vähänkö nyppii. Pitäisi kai mennä käymään koululla, siellä varmaan osattaisiin kertoa. Se on tän päivän ongelma. Pidempi aikainen liittyy pidemmälle tulevaisuuteen...

Kun muutama vuosi sitten huomasin ettei minua kiinnosta sosiaali- ja terveysala mihin kouluttauduin nuorempana (ja vähän vanhempana lisää) olen ollut totaalisella tuuliajolla. En todellakaan osaa sanoa mikä minua kiinnostaisi ja mitä haluaisin tehdä aikuisena. Sillon tällön saan jonkun hyvän idean ja lähden etsimään tiedoa ammateista, mutta mikään kiinnostus ei tunnu kestävän paria kuukautta pidempään. Olen pohtinut niin mainostoimistoa, artesaania, historiaa (en tarkemmin osaa sanoa mikä ammatti), alasteen opettajaa kun eläintenhoitajaakin ja viimeisimpänä lentokenttävirkailijaa. Innostukset ovat niin laidasta laitaan ettei mitään tolkkua. Yksi yhdistävä tekijä monella vaan tuntuu olevan. Minkään koulutusta ei järjestetä tällä paikkakunnalla, yhdellä Suomen suurimmasta. Uskomatonta. Joskus tuntuu, että karma potkii minua ihan huvikseen. Sen viisikymmentä kertaa olen pohtinut muuttoa Rovaniemelle (siellä tuntuu olevan kaikki koulut!) tai jonnekin muualle. Mutta viime kädessä...en halua. Viihdyn täällä, tämä on ensimmäinen kaupunki missä oikeasti viihdyn enkä halua pois. Olen muuttanut kaupungista toiseen ihan tarpeeksi. Ainoa toiveeni ammatin suhteen on, että siihen voi kouluttautua täällä, mutta ei. Kiukuttaa.
Ehkä pitäisi tosiaan vain löytää se rikas mies (asuuko semmoisia täällä?) ja ruveta kotirouvaksi. Eipä tarvisi pohtia tälläisiä typeriä asioita. Voisin muuttaa isoon taloon jonnekin kaupungin laitamille ja kasvattaa vaikka kissoja. Prk.