Olen nyt käynyt Tyttöjen talon syömishäiriöhoidossa kolme kertaa. Kyseessä on ihan kahden kesken "terapiaa" (heittomerkeissä koska vastapuoli ei ole terapeuttiterapeutti vaan liikuntatieteen maisteri sekä fysioterapeutti). Pari ekaa kertaa meni lähinnä jutellessa taustoista. Olen kirjoittanut ruokapäiväkirjaa ja nyt pitäisi ruveta syömään säännöllisesti.
Ihan ok mennyt, taustoja on tullut kerrottua niin monelle taholle niin monesti, että menee jo rutiinilla. Ja onpa tuo kerennyt jo epäilemään minun motivaation tasoakin. Minä kun näytän ihan tyytyväiselle ja naurankin. Tää on niin tätä taas. Pitäsköhän mun oikeasti alkaa itkemällä itkemään jotta otetaan todesta? Enkä kuulma tarpeeksi kadu ahmimisiani. Perhanan vaikeita kysymyksiä on esitetty ja joutuu kerrankin pohtimaan. Vaikeaa tästä vielä tulee. Etenkin kun aletaan rajoittamaan syömisiä tai sellaista. Sain jo listan miten pitäisi syödä, näitä perinteisiä "aamupala: puuroa, leipä ja kahvi, lounas: keitto tai 2 perunaa ja kastike, salaatti, leipä, maito". Pelottaa. Olen niin pirun huono tuollaisissa. Tällä viikolla pitäisi säännöllistää syöminen, 3-4 tunnin välein ja silleen. Menee ehkä just just. Tosin tänään heräsin seitsemältä nälkään, nousin lopulta kahdeksalta kun kello soi. Olisi pitänyt nousta aikasemmin! Menin kyllä heti tekemään leipää, mutta odotellessa leipiä paahtimesta meinasin pyörtyä. Hirveä kylmä aalto veti kropan läpi ja tuntui ettei kestä jaloillaan enää hetkeäkään. Oksetti ja olin jo valmis soittamaan puupaat tunkemaan suuhuni sokeria. Tuntui ettei itse pysty tekemään enää mitään. Onneksi sain leivät tehtyä ja istuin alas syömään. Ensimmäisen leivän jälkeen jo helpotti. Ihan hirveä, en enää ikinä halua kokea mitään tuollaista! On kyllä monesti heikottanut niin, että näkö on sumentunut, mutta ei ikinä noussut tuskan hikeä pintaan. Eikä edellisestä ruuasta ollut kun 8 tuntia. :o

Mutta, nyt pitäisi tosiaan syödä säännöllisesti ja pian kai ruveta tottelemaan tuota listaakin. Puhumme asiasta tarkemmin ensi kerralla. Tuo lista on varmasti se missä tulee isoin ongelma. Jos ennen olen vetänyt iltapalaksi neljä leipää niin nyt pitäisi pärjätä puolet vähemmällä. Enkä muuten takulla ala syömään puuroa aamuisin. Kaurapuuro on ihan jees, kunhan sitä syö maksimissaan kerran kuussa. Listalta puuttuu myös täysin karkit ja sipsit, ne pitäisi kuitenkin olla luvallisia... Saas nähdä mitä tästä tulee.