Olen nyt sinnitellyt viikon ilman joulukinkkua. Mutta ne pirulaiset ovat tilanneet kauppaan niin monta kinkkua, pakastealtaassa on edelleen kymmeniä kinkkuja! Joutuu joka kerta ohi mennessään lallattelemaan mielessään. Mistä tämä järjetön himo? Miksi se ei mene pois? Ostaakko neljännen kinkun?

Kummallinen tämä ilmasto ja lumettomuus (tai no nyt sitä on). Olen elänyt koko joulukuun ja tammikuun alun ihan väärää kuukautta. Nyt on mielestäni joulukuun alku, koska lunta satoi, kohta tulee joulu. Vaikka olen joulun viettänyt ei se tunnu siltä. En ole pätkääkään kyllästynyt jouluun tänä vuonna, kuusikin on edelleen paikallaa ja harmittelen jo etukäteen jos sen nyt Nuuttina korjaan pois. Toisaalta joulujuttujen poistaminen voisi saada pääni tajuamaan joulun menneen jo. Vaan kun lumikin tuli vasta tänään... Ja kaikki puhuvat jo keväästä! Perkele mitään kevättä vielä! Vastahan se talvi tänään alkoi! Minä haluan talven ensin. Epäreilua tälläinen. Hyvähän se on kesäihmisten kun syksykin jatkui neljä kuukautta. Muutan vielä Grönlantiin, siellä olisi ainekin talvi ja lunta, eikä mitään jatkuvaa puhetta keväästä. Suksikaa kuuseen kevään tuoksunne ja kasvavan päivän kanssa. Okey, aurinko on ihan kiva, mutta ei tässä nyt mikään kevät vielä ole. Ihan kuten ihmisiä nyppii kun joulu tulee jo marraskuussa, minua nyppii kun ihmisten kevät tulee jo tammikuussa.

Mjoo, ei minun pitänyt luonnosta motkottaa. Vaikka ketuttaahan se. Ketuttaa myös kun koulu alkoi taas enkä mielestäni edes kerennyt viettämään lomaa. Tosin olen parissa viikossa katsonut digiboksilta about 50 tuntia tavaraa + telkkarista suoraa monia sarjoja + nauhottanut lähes joka päivä jotain uutta ja katsonut nekin + pari leffaakin. Jossain välissä siis lienee on tullut löhöttyä sohvalla.